New: Save your favorite arias, videos and singers!
Tell me more - Check it later - Not interested

Ist das ein Traum

Opera details:

Opera title:

Die Entführung aus dem Serail

Composer:

Wolfgang Amadeus Mozart

Language:

German

Synopsis:

Die Entführung aus dem Serail Synopsis

Libretto:

Die Entführung aus dem Serail Libretto

Translation(s):

English

Recitative details:

Type:

recitative

Role(s):

Selim Bassa

Voice(s):

Spoken

Act:

2.09

Previous scene: Martern aller Arten
Next scene: Bst bst Blondchen

Libretto/Lyrics/Text/Testo:

SELIM
Ist das ein Traum? Wo hat sie auf einmal den Muth her, sich so gegen mich zu betragen? Hat sie vielleicht Hofnung, mir zu entkommen? Ha! das will ich verwehren! Will fort. Doch das ist's nicht, dann würde sie sich eher verstellen, mich einzuschläfern suchen - - - Ja! es ist Verzweiflung! mit Härte richt' ich nichts aus - mit Bitten auch nicht - - also, was Drohen und Bitten nicht vermögen, soll die List zuwege bringen.
geht ab

English Libretto or Translation:

SELIM
Is it a dream? Where has she suddenly found courage to defy me like this? Is she hoping to escape me? Ha! That must be pre-vented. But that cannot be the reason, then she would dissemble, would seek to lull me ? Yes! It is desperation! I achieve nothing by being firm ? nor by entreating her ? well then, what threats and entreaties have not been able to do shall be achieved by cunning.

exit

Contributors to this page